Friday 24 October 2014

Happy Life

Happy…keyword yang boleh mempengaruhi life kita
We happy because we stay healthy, positive and wealthy…
Healthy – lifestyle yang sihat boleh di wujudkan jika kita bena2 mahu bdan kita sihat. Selain daripada mengambil makanan yang sihat dan bersenam kita juga perlu mengambil suplemen untuk menyokong tubuh badan kita mendapat nutrisi yang diperlukan. Bila nutrisi dah lengkap barulah sistem imunisasi bdan kita menjadi lebih bagus dan dapat mencegah dari penyakit…ingat mencegah adalah lebih baik daripada mengubati nya..lagi satu SUPLEMEN bukan UBAT..ia nya adalah pelengkap \ nutrisi yang diperlukan badan. 
Positive – Bila badan sihat..fikiran kita akan lebih positif. Sentiasa positif akan membawa kita kejalan kebahagiaan. Rasa lebih tenang dan bersedia untuk sebarang rintangan. Untuk postifkan diri kita juga perlu mengamalkan pemakanan rohani seperti solat, berzikir dan membaca Al Quran bagi org Islam…agam lain juga mempunyai cara tersendiri untuk santapan rohani
Happy – Siapa tak nak bahagia kan dan merupakan satu ultimate goal utk setiap org di dunia ini…bila bahagia semuanya akan jadi indah dan mudah…segalanya akan mudah di capai kerana perasaan happy sebenarnya IKHLAS….jadi bila IKHLAS, apa yang kita lakukan akan membuah kan hasil yang baik…
Semuanya ini boleh di perolehi ketika saya menyertai Shaklee….sejak itu saya nampak hala tuju saya …yang paling penting saya tahu bagaimana utk HAPPY dengan mengamalkan healthy life style dan positive kan diri….Terima kasih kepada Shaklee kerana membuka minda saya dan mentor saya tidak putus asa memberi sokongan
Insya Allah saya akan terus berjuang utk kebaikan diri saya dan org sekeliling saya…..
Because I’m happy
Clap along if you feel like a room without a roof
Because I’m happy
Clap along if you feel like happiness is the truth
Because I’m happy
Clap along if you know what happiness is to you
Because I’m happy
Clap along if you feel like that’s what you wanna do

No comments:

Post a Comment