Saturday 8 November 2014

Apa Ada Dengan OMEGA GUARD

Wahhh lama sudah saya menyepi....maklumlah kekadang tu BZ beno sampai terlupa nak update walaupon ada idea mencurah2 tapi bila tangguh2 idea pon hilanggg begitu saja ...kah kah kah..tu org tua2 kata buat keje jangan tangguh2...ni lah akibatnya....anyway hari ni dengan hati yang tenang dan lapang dada saya nak berkongsi tentang Omega Guard Shaklee.

Shaklee Omega Guard 

Pengalaman saya dengan Omega Guard

Sebelum saya mengamalkan Omega Guard ni saya mengalami masaalah sakit dibahagian ankle saya (cedera ketika main futsal)...dimana susah utuk saya duduk diantara dua sujud...selalunya saya tahan je sakit masa tu ..so agak mengganggu lah....selain daripada itu saya juga selalu batuk..dalam setahun tu ada lah 2 atau 3 kali dan batuk tu berpanjangan up to  3 bulan....ohh perit rasanya tekak saya ni ..Tuhan je yang tahu sampai mmg rasa sangat2 tidak selesa lah ketika naik bas (aircond kurang bersih) dan dalam pejabat...tambah2 tgh meeting ...orang dok berdiskas kita dok kong kang kong kang...ada samapai satu tahap saya terkencing2 lah dalam seluar....batuk punya pasal.....rupa2 nya saya ni allergic dengan habuk dan aircond yang tak bersih....bila jd mcm tu saluran pernafasan saya bengkak dan menghasilkan mukus kuman yang banyak sbb tu saya batuk2 ......panjang cerita batuk ni....sebelum amik Omega Guard jugak saya selalu kebas2 tangan especially ketika tidur dan tak boleh angkat benda berat sgt.....Kulit saya jugak kusam dan tona tidak sekata.....
Tetapi lepas saya menggunakan Omega Guard secara kosisten saya mendapati semua masaalah saya yang di atas tu dapat dia atasi dan dikawal dan saya telah pon buat checklist utk mengetahu hasilnya
1. Sakit Angkle - Hilang
2. Batuk - Bekurangan. Kalu batuk pon sehari dua je tak seteruk dulu....
3. Kebas Tangan - Berkurangan. Kalu kebas pon tak lah sampai rasa hilang tangan
4. Kulit - Tidak kusam dan nampak lebih berseri2 dari dulu.
5. Efek tambahan  yang saya sedar selepas guna Omega Guard ...kolestrol saya terkawal, tidak selalu demam..tahun ni saya sekali je demam so far even org keliling saya demam virus..Syukur saya masih lagi belom kene dan akhir sekali saya sedar minda saya lebih fokus ketika melakukan sesuatu,...dulu saya sangat la lemah cangak tapi lately ni saya rasa lebih cergas....

Tentang Omega Guard

Omega 3
Shaklee OmegaGuard ialah suplemen pemakanan yang mengandungi minyak ikan. Satu sajian OmegaGuardmembekalkan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.


Sumber Omega 3


Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh. Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. 

Jadi amat penting pastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik

DHA dan EPA perlu diperoleh melalui pemakanan dan perlu dalam diet harian kita untuk membantu memastikan tahap kesihatan badan kita tahap yang optimum. 

Kelebihan Omega Guard Shaklee

Kelebihan Omega Guard Shaklee


Omega Guard Shaklee di perbuat daripada minyak ikan tulen yang melalui pelbagai peringkat proses penyulingan yang teperinci bagi ;
1. Membuang plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, PCBs dan lain2 bahan pencemaran. 
2. Mengurangkan oksidasi dan pembentukkan lemak trans
3. Mengurangkan bau dan rasa hanyir ikan

Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee merupakan satu- satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 yang semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA

Satu Kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA yang diekstrak daripada ikan air laut sejuk (ikan sardin, ikan bilis, ikan kembung dan ikan herring) diperairan negara Jepun. Ianya tidak diambil dari minyak hati ikan. Ketumpatan Omega Guard juga adalah 3x  ganda berbanding ketumpatan minyak hati ikan

Kebaikan Omega Guard Shaklee



1. Merendahkan kolestrol dan mengurangkan risiko penyakit jantung
2. Mencegah pembekuan darah dalam badan, mencegah salur darah dari tersumbat dan mengelakkan strok
3. Mengekalkan tekanan normal darah dan mengurangkan ketegangan urat leher serta sakit kepala
4. Membakar lemak dengan cepat dan meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan (cepat kenyang dan kurang nafsu makan) memberi kesan hebat dalam proses pelangsingan badan
5. Meningkatkan sistem imun tubuh
6.Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus)
7. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti ekzema psoriasis
8. Memelihara fungsi-fungsi sendi, mengatasi kebas-kebas dan lenguh-lenguh badan
10. Melicinkan kulit dan kelihatan lebih segar. 
11. Membantu menyihatkan paru-paru dan memelihara buah pinggang
12. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher dan sakit kepala
13. Membantu dalam perkembangan dan kecergasan minda.
14. Mengimbangi perubahan Hormon PMS wanita
15. Membantu dalam pencegahan kanser. 

Siapa yang perlukan Omega

1. Warga emas - untuk meningkatkan tahap kesihatan dan membekalkan nutrisi yang diperlukan.  
2. Pesakit Jantung - mengawal kolestrol dan memlihara daripada serangan stroke
3. Wanita yang telah melahirkan anak - untuk imunisasi dan 
4. Pesakit darah tinggi - mengawal tekanan darah
5. Orang yang selalu lupa - membantu dalam kesihatan otak 
6. Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas - membantu meningkatkan imunisasi dan perkembangan otak
7. Pelajar - membantu dalam kecergasan otak dan lebih fokus dalam proses pembelajaran
.8. Ibu menyusu - Membantu memberi nutrisi yang diperlukan kepada ibu dan bayi
9. Ibu hamil (trimester 2 ke atas).- membantu perkembangan otak janin
10. Mereka yang mahu sihat - untuk meningkatkan tahap kesihatan 
11. Mereka yang mahu kuruskan badan dengan cara yang sihat - membakar lemak dan lebih terasa kenyang. 

Cara Pengambilan

1. Dewasa 
* 3 biji sehari selepas makan

2. Kanak2 (seawal 1 Tahun)
* 1 biji sehari
* Pecahkan letak kan di dalam susu atau makanan

Cara Penyimpanan

Omega Guard simpan di suhu yang rendah untuk mengekalkan khasiatnya dan letak dalam Chiller. 

Dapatkan Omega Guard di sini

1. PM di Facebook saya 
2. Whatsapp saya di 016-2493814
3. Beli secara online di sini








No comments:

Post a Comment