Wednesday 28 May 2014

Nak Muntoh Wehhh


Busy 
Lately ni rasa tak menang tangan…adoi mcm2 la jadi dekat tempat keje…dengan projek bertindih2 dan tak cukup staff…BIG boss suruh buat clone tapi nak clone guane….makhluk clone pon tak de….aduhaiii..Last week satu minggu di Kuantan..kira dah jadi Kampung Ketiga saya lah..selepas Kg sendiri and suami…lepas ni tambah lagi 2 kampung…Penang dan Aloq Setaq….banyak kampung saya wehhhh…syok paaa
Tapi itu bukan scene utamanya…yang nak saya kongsi kan ni pasal kejadian di ofis hari ni dan semalam……BIG BOSS mengamuk..semalam call saya dok bebel mcm2….pekak telinga ..dah la baru baik dari ketumbuhan jerawat didalam….tambah pulak bunyi yang tak di undang mahunya tak pekak..yang pastinya dia bebel non stop…kalah Ami saya (my beloved mother)…caya lahhhh….ingat dah besor ni tak kene bebel..tapi lagi terokkk kene…..pastu bukan salah kita sorang ..org lain pon terlibat sma…tapi dia tak dapat call org lain..saya jugak dihantam nye…ok lah BOSS you are always right…kann!!!…..
Ingat hari ni terlepas sbb buat testing kat luar….turun bus naik lrt pastu dok ulang lah….penat juge le..nasib baik dapat makan free…hilang penat hihih even KFC je pon…janji free kan….ghopenye kesah semalam tak habeh lagi..kali ni thru emel…masakkkk…..ayat yang plg aku ingat Vomiting L..adus dus dus….betoi la apa dia cakap …our team tak inform dia if have any major problem…ok lah bos saya telan vomit awak tewww…..
Ini lah cabaran kerja kan..dah makan gaji tu kene la patuh..tak leh komplen sangat…bak kata suami saya ..bagi dia biasa lah BOSS cakap mcm tu..sbb dia nak semua nya beress….apa2 je lahhh….balik je dr kerja kene kerja jugak….berapa hari tak masak …tu lama tak share resepi….dok kalut la buat keje…last2 beli KFC je lah…..senang…aik tghari KFC dinner pon KFC…belasah je lahhh janji cepat dan pantas….
Lepas dinner sambung keje balik…lepas tu baru lah dapat entertain my client….adoi sian lah client ku..lambat dapat response….anyway dia satisfied dengan info saya bagi..ok lah at least dapat jugak pujian lepas 2 hari kene hantammmm….Sabor je lahhh
Bila difikirkan hmmm sampai bila saya ni nak jd mcm ni..tak tentu arah….rumah punya lah bersepah..baju balik dari Kuantan pon tak basuh lagi….hmmm weekend ni kene keje lagi…alahaiiii…JADI..mulai saat ini saya kene lebih bijak membahagikan dan menguruskan masa….membuat kerja ikut priority…..(alamak!!! teringat esok byk emel nak kene balas)….dan yang paling PENTING fikirkan mcmana nak jadi wanita WAHM (work at home mom)….sekarang ni saya involve dengan Shaklee..saya cukup selesa dengan Shaklee sebab felxible..tak perlu berada di lokasi fizikal..semua nya secara MAYA…coaching pon online…canggih kann..mcm PJJ ler….tapi rezeki tidak datang bergolek…semuanya perlu IMPIAN, USAHA dan DOA …..cuma yang istimewanya Shaklee menyediakan persekitaran yang kondusif dan peluang yang luas…hanya RM65 kita boleh berniaga dan boleh mendapat  berganda2 dr itu….
Kalu tak tahan kene bebel kenalah kerja sendiri..Insya Allah…..sesiapa yang berminat boleh lah hubungi saya melalu Whatsapp (016-2493814) atau PM di facebook saya…..pastinya kita HAPPY dengan apa kita buat ye dok..dr dengo orang nak muntoh hihihihi

No comments:

Post a Comment