Friday 14 November 2014

Ami, Mior, Aku dan Omega 3


Masa saya kecik2 dulu zaman 80an setiap pagi Ami paksa saya dan adik saya Mior telan telo suku masok....geli geleman saya nk telan. Saya ingat telor separuh masok ghopenye telor suku masok sebab Ami rendam telo tu dalam ayo paneh je...dah la saya ni mmg tak makan telo kuning ..suroh pulok telan telo suku masok ..seksa nya....saya tanya la kat Ami "ngape bagi telo ni tiap2 pagi...along (panggilan saya di rumah) tak suke le...nak muntoh". Ami jawab mudah.com ... "Nak bagi kome bijok " ....huhuhuhu ...saya selalu mengelat...bila nengok line clean jer saya bagi telo tu kat Mior sebab dia slumber je telan... Dia mmg gemor telo suku masok tu....

Sampai hari ni saya mmg ingat lah menu sarapan sihat Ami tu... Bila di fikirkan balik ada sebab kenapa dia buat macam tu... Ghopenye telo ni ada mengandungi Omega 3 yang baik utk kesihatan dan otak. Ialah Ami kan Misi dia tau la khasiat makanan ni kan tapi anak dia yang sulong ni tak gemo telo kuning. Masa tu gamok nya tak da suplemen Omega 3 utk kanak2 kot utk bagi kat kami adik beradik. Ialah kami org kampung ...Guarduan tak kat Kuala Kangsar masa tu kikiki

Zaman telah berubah....la ni macam2 suplemen yang sesuai utk kanak2. Senang ibu bapa la ni ...pilih je suplemen yang bersesuaian tapi jangan salah pilih.... Pilih yang selamat, berkesan dan semulajadi tentulah Shaklee Omega Guard kannnn.... Kanak2 seawal 1 tahun boleh guna utk kesihatan dan  perkembangan otak. Mudah je... Pecahkan dan letak dalam susu... Omega Guard ni mempunyai kandungan Omega yang lebih baik. Tak payah nak paksa anak kita telan telo suku masok tu.... Sangat mudah.com dan sihat. Khasiat Omega Guard saya kongsikan disini http://cikinvivix.blogspot.com/2014/11/apa-ada-dengan-omega-guard.html

Anyway thanks to Ami sbb berusaha memberi yang terbaik utk kami adik beradik... Sekarang Ami juga pengguna setia Omega Guard ...kalanya elok dan lutut dia kurang sakit...syukur at kesat saya boleh balas balik apa yang telah di berikan saya selama ini... Bila tgk ibu bapa kita sihat kita pon jadi happy... Sebab itu saya memilih menyertai Shaklee utk supply suplemen utk famili saya di samping itu menimba ilmu tentang kesihatan. Boleh la share dengan family dan rakan2 semua...

Selamat ber Omega

No comments:

Post a Comment